Napüdvözlet Egyesület blogja

Februári túra

2016. február 18. 10:03 - Napüdvözlet Egyesület

E hónapban a múzeumi túrához csatlakozzunk, melyet szintén a Robi vezeti. Nekünk a Budai vámnál célszerű csatlakozni a csoporthoz itt felszállva a komlói buszra. Emitt a kiírás:

Február 20-án a zöld sávval jelölt, 5. számú út következő szakaszát járjuk be. Az 1959-es Mecsek útikalauz 65/c,d,e leírását próbáljuk követni.

Találkozunk 8:45-kor az autóbusz pályaudvaron, a 2. kocsiállásnál. A 9:00-kor induló komlói autóbusszal utazunk Budafára. (Mánfa, italbolt megálló.)

A zöld négyzet jelzést követve hagyjuk el a falut és jutunk el a Rákos-völgyi vadászházig. Innen balra tartva, a zöld sáv jelzésen haladunk tovább a patak völgyében. A fahídon átkelve letérünk a jelzésről, jobbra felmegyünk a kőfejtőhöz. Jelöletlen úton haladva, a Bugyogó-forrásnál térünk vissza a jelzéshez. Ezután ismét elhagyjuk a jelzést és az erdőn keresztül térünk át a Kőszegi-forráshoz vezető zöld körre. A forrástól ugyanezen a jelen térünk vissza Koszonya-tetőnél a zöld sávhoz. Itt tartunk egy hosszabb pihenőt. A villany-telepet megkerülve folytatjuk utunkat kezdetben a jelzést követve, de később letérünk róla és a Hármas-bükk-forráshoz már az erdőn keresztül érkezünk. A Hársas-forráshoz már ismét a jelzést követve jutunk el. Végül a zöld sáv jelzésen tovább, a Vasasi-árokban ereszkedünk le Vasasra. Innen helyijáratú autóbusszal térhetünk vissza a városba.

A táv: 10 km, szintemelkedés: 200 m. Többször kell patakon átkelni, ezért ajánlott a vízzáró lábbeli.

A túrát Rónaky Gizi és Kámi Robi vezetik

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.