Napüdvözlet Egyesület blogja

Ahogy a gyakorlók látják a jógát!

2014. január 20. 12:09 - Napüdvözlet Egyesület

Négy éve, 2010. januárjától ismerkedik egy helyi kis közösség egyesületünk szervezésében a jógával, azaz a testi- lelki egészség és harmónia ősi, univerzális tudományával és gyakorlatával. Azóta sokan megfordultak körünkben, belekóstoltak, kedvet kaptak és kitartottak, vagy elmaradtak. Elmaradtak…Igen a jóga olyan eszköz, mely nem kívülről várja a csodát, az EGÉSZ-séget. Tudja, hogy azt nem pénzért és nem pirulákban adják. Magunknak kell megteremtenünk kitartó rendszeres gyakorlással, a befelé figyelés és önmegismerés, a lelki „nemesedés” módszerével, mert az élet igazi kincseit, nem a felhalmozott értéktárgyak, hanem az emberi értékeink adják meg.  

Lássunk néhány gyakorlót, mit hozott számukra a jóga.

hrubi a fotó.BMP

Hrubi Attila: Dr. Weninger Antal Az idő partján c. könyvében találkoztam először a jógával, nagyjából az első kiadás megjelenésekor 1986-ban, végzős gimnazistaként; rég volt, még – minden szempontból – nagyon lazák és rugalmasak voltunk, ezért könnyen mentek az ászanák is. De nem voltunk kitartóak, fél év után lanyhult a lelkesedés, és lassan feledésbe merült az egész. Néhány éve, amikor egy nyári családi fotón szembesültem növekvő pocakommal, a teljes szétcsúszástól való ijedségemben elhatároztam, hogy azonnal sportolni kezdek. Azóta is futok, és ettől nagyon jól is érezem magam; fél év után a pocak is leapadt. Viszont a futás nagyon kötötté tette a korábban sosem látott izmaimat, így jó ideje terveztem már, hogy egyre több lazítást iktatok be a futóedzések közé. Ekkor merült fel újra a jóga, amit feleségem már egy ideje végzett, és mindig lelkesített is, hogy bátran csatlakozzam hozzájuk. Őszintén szólva, volt bennem némi félénkség, tudva, hogy jógázni többnyire csak hölgyek járnak, és hát hogy néznék én ki ezen az „asszonytornán” egy szem férfiként. Leküzdve ezeket a hamis előítéleteket járni kezdtem a jóga órákra, és az a természetesség és szeretet, ahogy fogadtak ma is arra ösztönöz, hogy ha tehetem, ne maradjak el a heti találkozókról. És bár a jógában abszolút kezdő vagyok, mert az egykori lazaságból mára már nem maradt semmi, az is egyre nyilvánvalóbb, hogy a jóga nemcsak erről szól, hanem sokkal több ennél: pl. az életszemléletre gyakorolt jótékony hatásai közül megajándékozott azzal a felismeréssel, hogy hálával gondoljak azokra az emberekre, akik önzetlenül és nagyon ritkán tapasztalható nyílt szeretettel dolgoznak azon, hogy az emberi lelkek színterén településünket élhetővé és itt élni érdemessé tegyék.

20131221_205044 Vida A.jpg

Vida Attiláné (húsboltos Andi): Három éve járok a csoportba. A kíváncsiság hozott ide, nem tudtam szinte semmit a jógáról. Egyszer volt egy több hónapos kihagyásom. Ennek kapcsán megtapasztaltam, hogy milyen nagy jelentősége van a rendszerességnek. Egy két kihagyott óra után is egyre nehezebb újra elindulni, a lustaság visszahúz. Pedig sokkal jobb átlépni a kényelem akadályán, mert hazafelé már vidáman és energiával telten teszi meg az ember az utat azzal az önbizalom erősítő jó érzéssel, hogy van erőm és kitartásom. Érzem, hogy az állhatatos gyakorlás meghozza a várt eredményt. Sokat változtatott rajtam a jóga. Fizikailag jóval hajlékonyabbá, állóképesebbé váltam. Korábban problémát okozott emeleteket járni, mára ez nem akadály. A közérzetem sokkal jobb lett. Amíg nem jógáztam az idegességgel volt problémám, sok mindenen felhúztam magam és a gyomorsavam is kínzott. Ez teljesen elmúlt, nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb lettem. Szembesültem azzal, hogy mi mindenre vagyok képes, hogy tudok változni, változtatni a rossz beidegződéseimen. És nem utolsó sorban tartozom egy jó kis közösséghez, sokkal jobb itt, mint a 4 fal között.  Ajánlom mindenkinek, aki szeretne pozitív változást az életében, egészségében. 

20131221_210148 Kr.A.jpg

Krámosné Schweitzer Andrea : Egyik kolléganőm rábeszélésére, (akit a kezelőorvosa küldött jógázni)  öt évvel ezelőtt kezdtem gyakorolni a jógát Pécsett heti  egy alkalommal, majd Vasason folytattam már hetente kétszer, és így tovább. Jelenleg jógaakadémia képzésére járok Veszprémbe, illetve Budapestre  és naponta 1-2 órát jógázok.  Nem vártam semmit annak idején, csak a mozgás miatt mentem, de szép lassan 40 kilótól, magas vérnyomástól, stressztől, gyomorsavtól, fájó ízületektől, derék-térdfájdalmaktól és még ki tudja mitől szabadultam meg. Viszont cserébe sokat kaptam. Megtanultam önzetlenül szeretni, elvárás nélkül adni, tudatosan élni, őszintén viselkedni, bízni, hinni,  szeretve vezetni önmagamat, és azokat, akiknek adni tudok, és elfogadják.  A kapcsolataimban is megnyilvánul a béke és a szeretet, a veszekedéseknek halvány emlékképe még él, ha látok mást veszekedni. Buszon kérdezte meg egy barátnőm nemrég, hogy a munkahelyemen mit szólnak a fordulathoz? Természetesen fordulnak velem, mert a jó példa ragályos. Szeretünk dolgozni, együtt, egymásért, egymást és ügyfeleinket szolgálva.  Nekem mindenem lett a Jóga, ami nem vallás, nem filozófálgatás, nem idegen kultúra, nem idealizmus, nem aszkétizmus, nem önmutogatás, nem rivalizáció, hanem az élet élésének a kidolgozott, megalapozott időtálló tapasztalati tudománya. 

20131221_205321 Kollár M.jpg

Pétermann-né Kollár Mária: Kartográfus voltam. Jelenleg ingatlanközvetítőként dolgozom. 10 éve költöztünk Vasasra. A város másik széléről, merőben más környezetből jöttünk. Nagy volt a nyugalom, persze erre vágytunk. A férjem itthon foglalkozott jógával, az unokáim az óvodában jógáztak, de én csak 
kíváncsiskodtam. A gyerekeknél hihetetlen pozitív volt a tapasztalatunk. A helyi lapban olvastam jógaklubról. Kaptam a lehetőségen és nem bántam meg, sőt bárkinek ajánlom. Nem biztos, hogy kitartó lesz, de próbálja meg. Én olyan közösségre leltem amire nem számítottam. A mai világban nem ilyen önzetlen, természetes, segítőkész fogadtatásra számit az ember. A testi gyakorlatok mellett a miértekre is választ, útmutatást kapok. Bármelyikünk, bármilyen nyavalyájára, amiről nyíltan lehet beszélni, megoldást keresünk. 
Erősebbnek, kitartóbbnak és főleg kiegyensúlyozottabbnak érzem magam. Más lett fontosabb a mindennapokban, messze áll tőlem az irigység, az önzés. Törekszem arra, hogy az életem egyszerű, derűs, és a környezetem számára is kellemes legyen. Persze ezért meg is kell dolgozni. Nekem a legnehezebb otthonról a sötétben, nyirkos időben elindulni, miután a napi munka után bevackolta magát az ember. De még sohasem bántam meg. Kikapcsolódom, lazulok, jó társaságban vagyok, a fejem-lelkem ápolásban részesül. Újjászületek!!! Annál nagyobb dicséret, hogy a párom azt mondta,- ki vagyok cserélve- nem kell! Köszönöm minden társamnak.

Szeretettel várunk minden érdeklődőt kedden és pénteken este fél hattól Vasason a Bethlen G.u.8. szám alá, Pécsen pedig hétfőn és szerdán 17 órától a Légszeszgyár u.18-20-ba jógázni.

tel: 06/30/603-6507 és 06/20/390-9754

 

Szólj hozzá!
Címkék: aktuális jóga

A bejegyzés trackback címe:

https://napudvozlet.blog.hu/api/trackback/id/tr615771737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása